
Юдгіштгіра Махараджа сказав: «О Всемогутній Господи, як називається Екадаші темної половини додаткового місяця високосного року? О володар усіх всесвітів, як його правильно дотримуватись? Милостиво розкажи мені все це.
Верховна Особа Бога, Господь Шрі Крішна, відповів: «О Юдгіштгіра, цей прославлений день називається Парама eкадаші. Він дає велике благословення радісного життя та остаточного звільнення від народження та смерті. Дотримання його схоже на дотримання Екадаші яскравої частини місяця картіка. Під час цього Екадаші треба поклонятися Мені, найкращому з усіх живих істот, з великою любов 'ю та відданістю. У зв 'язку з цим зараз я розповім вам прекрасну історію в тому вигляді, в якому я її почув від великих мудреців міста Кампілья.
Колись благочестивий брахман на ім 'я Сумедга жив у Кампіллі зі своєю дружиною Павітрою, яка була дуже цнотливою і відданою своєму чоловікові. Через гріхи, накопичені в минулому житті, у Сумедги не було грошей і зерна, і хоча він просив багато людей про їжу, він жив надголодь. Він насилу годував, одягав та укривав себе та свою прекрасну молоду дружину, яка мала такий чудовий характер, що продовжувала вірно служити Сумедзі, незважаючи на його бідність. Коли гості приходили до них додому, Павітра завжди давала їм їжу, незважаючи на те, що сама часто була голодна; її прекрасне лотосоподібне обличчя ніколи не було похмурим. Голод робив її слабкою, але її служіння Сумедзі залишалося незламним.
Бачачи все це і скаржачись на свою нещасну долю, Сумедга одного разу сказав Павітрі: «Моя дорога дружина, о, найкрасивіша, я прошу милостині у багатих людей, а отримую тільки залишки. Що ж мені робити? Як ми можемо змінити наше положення? Де я можу знайти допомогу? О, найслухняніша і любляча дружина, без достатнього достатку справи господаря ніколи не будуть успішними (1). Тому дозвольте мені поїхати в чужі країни і набути багатства. Якщо я зроблю таку спробу, то неодмінно знайду удачу, необхідну для щастя. Без зусиль людина не зможе задовольнити свої бажання та потреби. Мудрі кажуть, що ентузіастична спроба завжди сприятлива (2)». Почувши такі слова від чоловіка, Павітра склала долоні, її очі наповнилися сльозами, і вона сказала йому з найбільшою повагою та любов 'ю: «Я думаю, що немає більшого і більш вченого чоловіка, ніж ти, мій дорогий. Той, хто потрапляє в біду і думає про благополуччя інших людей, каже, як ти зараз.
Однак у священних писаннях сказано, що багатство, яке людина має в цьому житті, залежить від благочестивої діяльності в попередніх життях; і якщо він не давав милостиню в попередніх життях, то він може, навіть сидячи на горі золота, рівній горі Сумеру, залишатися бідним (3). Будь-яка пожертва у вигляді освіти, грошей, родючої землі, тощо, повернеться до нього в майбутніх життях. Ми отримуємо те, що даємо. Ніхто не отримає ніякого добробуту, якщо він не давав милостині в попередньому житті. О найкращий з брахманів, оскільки ми зараз бідні, то в попередньому житті і ти, і я не давали милостині бідним. Тому, милий чоловіче, ти маєш залишитися тут зі мною. Я не можу прожити ні миті без тебе.
Без чоловіка жінку не привітає ні її батько, ні мати чи брат, а також свекор чи будь-який інший член сім 'ї. Кожен скаже: “Ти втратила свого чоловіка, нещасна!” Тому я буду суворо засуджена (4). Будь ласка, залишайся зі мною і будь задоволений тим, що ми маємо. Те, що призначено, ми знайдемо у свій час належним чином і насолодимося повним щастям тут ».
Почувши ці жалісні слова дружини, Сумедга вирішив залишитися в рідному селі. Одного разу туди прибув великий мудрець Каундінья і, побачивши його брахман Сумедха і його дружина постали перед ним і виявили свою скромну пошану. Зі схиленою головою Сумедга привітав його: «Ми дуже раді вітати тебе тут сьогодні, о наймудріший серед мудреців. Моє життя стало щасливим, і я дуже зобов 'язаний тобі». Сумедга запропонував Каундіньї Муні зручне місце і похвалив його аскетизм і вченість.
“Отримавши сьогодні даршан з тобою — сказав Сумедга, — я став дуже щасливий”. Бідна пара брахманів годувала мудреця так рясно і вишукано, як тільки могла, а потім Павітра запитала його: «О вчений чоловік, що ми повинні зробити, щоб позбутися бідності? Як людина, яка не давала милостині в попередньому житті, може отримати хорошу сім 'ю, добробут і відмінну освіту? Чоловік хоче мене покинути і поїхати на чужі землі просити милостиню, а я благаю його залишитися зі мною. Я смиренно сказав йому, що якщо хтось не мав багатства в цьому житті, то це тому, що він не давав належним чином милостиню в попередніх життях. Тому він вирішив залишитися тут. Мені дуже пощастило, що ти сьогодні люб 'язно з' явилився. Тепер, звичайно, ми скоро побачимо кінець нашої бідності.
О найкращий з брахманів, будь ласка, скажіть нам, як ми можемо позбутися цих постійних страждань, які приносить нам бідність. О милосердний, будь добрим і опиши нам засоби — будь то місце паломництва, яке ми повинні відвідати, день, в який ми повинні постити, або ж аскеза, через яку наше нещастя загине назавжди».
Вислухавши це щире благання терплячої жінки, великий мудрець Каундінья на деякий час зробив паузу, а потім сказав: «Є день посту, який дуже дорогий Верховній Особистості Бога, Господу Харі. Пост в цей день знищує всі гріхи і забирає всі страждання, спричинені бідністю. Цей день посту, який відбувається в темну частину додаткового місяця високосного року, відомий як Парама екадаші. Це найвищий день Господа Вішну. Цей екадаші дарує все необхідне в житті: гроші, зерно, і, врешті-решт, дає визволення. Коли настане вечір цього дня, ми повинні почати співати славу Господню і танцювати в екстазі і продовжувати всю ніч.
Лорд Кувер одного разу з великою вірою дотримувався цього священного дня. Господь Шіва, побачивши, як ретельно він постив, дуже зрадів і зробив Кувера скарбником небес. Також цар Гарішчандра постив цього екадаші, в той час як його дружина і син були продані, і цим він зміг їх повернути. Тоді він безперешкодно правив королівством. Тому, о широкоока жінка, ти завжди повинна дотримуватися священного посту в Парама Екадаші, дотримуючись всіх відповідних правил і норм, не спати всю ніч».
Господь Крішна продовжив: «О Юдгіштгіра, син Панду, таким чином Каундінья Муні люб 'язно просвітив Павітру про піст у Парама Екадаші. Потім він сказав Сумедсі: «На двадаші, наступного дня після екадаші, ви повинні дотримуватися посту Панчаратріки відповідно до правил та приписів. Здійснивши рано вранці омовіння, ти і твоя дружина, а також твої та її батьки, повинні постити протягом п 'яти днів відповідно до ваших здібностей. Тоді ви будете гідні повернутися додому, до обителі Господа Вішну.
Людина, яка зробить це хоча б раз, дістанеться до небесних планет. Той, хто добре годує гідного брахмана протягом цих п 'яти днів, отримує результат, ніби він нагодував усіх напівбогів, людей і навіть демонів. Той, хто пожертвує глечик води двічі народженому брахману протягом цих п'яти днів посту, отримає благо, рівне винагороді за пожертвування всієї земної планети. Той, хто дасть вченому горщик, наповнений насінням кунжуту, буде жити в небі стільки ж років, скільки насіння в горщику. Той, хто жертвує горщик, наповнений золотим топленим маслом, безсумнівно, піде в обитель бога Сонця, повністю насолодившись на цій Землі. Той, хто утримається від сексу протягом цих п 'яти днів, знайде небесне щастя і буде насолоджуватися дівами Індралоки. Тому ви обоє — ти, Сумедга, і ти, Павітра, — повинні постити ці п'ять днів Панчаратрики, щоб отримати в нагороду достаток зерна та багатства на все ваше життя на цій планеті. Після цього вашим домом стане духовний світ.
Вислухавши цю чудову пораду пара брахманів, Сумедга і Павітра, правильно дотримувались посту панчаратріка в Парама екадаші і незабаром побачила прекрасного принца, який прийшов до них з королівського палацу. За наказом Господа Брахми принц подарував їм чудовий, вишукано обставлений будинок і запросив їх жити в ньому. Похваливши їх аскетизм і терпіння, він віддав їм усе селище для проживання, після чого повернувся до палацу. Так Сумедга та його дружина насолоджувалися всіма благами цього світу, а пізніше вирушили до обителі Вішну.
Кожен, хто дотримується посту в Парама екадаші, а також посту Панчаратрики, звільняється від усіх своїх гріхів і, насолодившись життям тут, повертається до Вішнулоки як брахман Сумедга зі своєю відданою дружиною Павітрою. Неможливо, о Юдгіштгіра, злічити благо, отримане від посту в Парама екадаші, бо його дотримання дорівнює омиванню в таких місцях паломництва, як озеро Пушкара та річка Ганга, роздачі корів у милостиню та здійсненню всіх інших релігійних дій. Той, хто поститься в цей день, вже зробив приношення предкам у Ґаї. Він отримує таку ж нагороду, як і від посту в усі інші сприятливі дні.
Як серед варн брахманічна вважається найкращою, як серед чотириногих найкраща — корова, як найкращим з напівбогів є Господь Індра, так серед місяців найкращим є додатковий місяць високосного року.
Кажуть, що піст Панчаратрики, піст п'яти днів додаткового місяця, усуває всі види огидних гріхи. Але піст Панчаратрики разом з постом у Парама екадаші та Падміні екадаші руйнує всі гріхи людини. Якщо хтось не може постити всі ці дні, він повинен постити ще місяць відповідно до своїх здібностей. Той, хто прийняв людське народження, але не виконує належного омивання в додатковий місяць і не дотримується цього Екадаші, який дуже дорогий Господу Харі, вчиняє самогубство і буде страждати, народжуючись серед 8 400 000 видів живих істот. Рідкісне людське життя призначене для набуття благословення і подальшого звільнення. Тому необхідно дотримуватися посту в цьому сприятливому Парама Екадаші у всіх сенсах.
Господь Крішна завершив: «О безгрішний Юдгіштгіра, на твоє прохання я описав тобі велику користь посту в екадаші, званому Парама, який приходить у два темні тижні додаткового місяця високосного року. Якщо це можливо, слід дотримуватися цього допису».
Цар Юдгіштгіра діяв саме так, як наказав Господь Крішна, як і всі його брати та їхня дружина Драупаді. Насолодившись рідкісним блаженством у матеріальному світі, вони повернулися додому, до Бога. Кожен, хто належним чином зробив омовіння і постився в ці два екадаші додаткового місяця, відправиться на небеса і врешті-решт досягне обителі Шрі Вішну, і коли він прибуде туди, його вихвалятимуть і молитимуться йому всі напівбоги».
Так закінчується розповідь зі Сканда-пурани про славу Парама екадаші, екадаші двох темних тижнів додаткового місяця високосного року.
Примітки:
- Чанак'я Пандіта каже: «Без достатку життя господаря будинку марне».
- Священні писання стверджують: "Той, хто робить спробу з ентузіазмом, безсумнівно, досягне успіху, але той, хто говорить тільки: "Я приймаю свій жереб" - ледар".
- Ведичні писання стверджують: "Трансцендентне знання, духовну освіту, задоволеність багатством і втіху членів сім'ї отримує той, хто рясно роздавав милостиню. Все хороше, зроблене людиною, повертається до неї більшою мірою». У «Мануніті» Ману Махараджа каже: «Безсумнівно, станеться все, що задумав Віддхата, творець долі. Так звана хороша освіта, майстерність та ентузіазм не приносять успіху».
- У нитці-састрі говориться: «Без належного захисту та підтримки не можуть жити наступні троє: вчена людина, жінка та повзуча рослина». Тому сучасний рух за жіночу свободу є принципово помилковим. Крім того, Ґаруда-пурана говорить: «Цілісна жінка завжди вважає, що служити чоловікові, який утверджується в духовному, — це її небесне задоволення, найвищий обов 'язок і найбільший аскетизм. Якщо її чоловік задоволений, вона думає, що Всевишній Господь і всі напівбоги задоволені. Всевишній Господь вміщує всіх напівбогів».